Om du inte själv kan avhjälpa stoppet måste du beställa en spolbil. Spolbil beställs i första hand hos Stockholms Rens & Spol.
Du beställer spolbilen och det är du som beställare som betalar fakturan. Tänk på att få stoppets läge och orsak dokumenterat på fakturan. Är det konstaterat och dokumenterat på fakturan att stoppet var i avloppsrören som tillhör samfälligheten, lämnas betald faktura till styrelsen med information om fastighetsägarens clearing- och kontonummer för återbetalning.
Det är tunombudets ansvar att byta yttre belysning i garagelängorna på Talltunet, Lärktunet och Idetunet.
Det är tunombudets ansvar att byta säkringar i garagelängorna.
Nyckel till proppskåpen finns hos Tomas Lagerhed, Talltunet 19.
Nya matavfallspåsar beställs på Lidingö stads hemsida eller ring till kundcenter på telefon: 08-731 30 00.
Det är Lidingö stad som ansvarar för snöröjning på vägar, gångvägar och trottoarer. På Lidingö stads hemsida kan du göra en felanmälan till Teknik- och fastighetsförvaltningen eller ring till kundcenter på telefon: 08-731 30 00.
Enligt Lidingö stads hemsida skall man vända sig till Bogfelts installation och entreprenad AB för att anmäla trasiga eller släckta lampor, ring på telefon: 08-732 57 13.
Det är fastighetsägaren som ägde fastigheten när beslut om årsavgifter, fondering eller uttaxering togs på stämman som är ansvarig för fakturan om inte annat är överenskommit med den nya ägaren. Vid ägarbyte åligger det säljare och köpare att informera styrelsen om ägarbytet och lämna namnuppgifter på den nya/de nya ägarna.
Fakturering görs till senast anmälda fastighetsägare/kända medlem, som ansvarar mot föreningen för betalning av hela fakturan. Styrelsen ansvarar inte för fördelning av ev. kostnader mellan säljare och köpare.